Werkwijze

Blue Creators volgt de werkwijze van de Blue Ocean Shift.

Bedrijven zoeken altijd groei in concurrentievoordeel en/of differentiatie. In de toekomst zal deze strategie geen winstgroei meer opleveren (een krimpende bloederige concurrentiestrijd in de rode oceaan).

Blue Ocean Shift gaat uit van nieuwe onontgonnen marktgebieden (blauwe oceanen) deze vorm van waardeinnovatie levert een grote voorsprong op de concurrentie op.
Professoren W. Chan Kim en Renée Mauborge introduceerden deze strategie op het instituut van INSEAD (International Business School).
Enkele succesvolle ondernemingen die Blue Ocean Shift gebruiken zijn Apple, Tesla, Cirque du Soleil, Netflix, Philips, Gillette, AH to go.


De Blue Ocean Strategy heeft diverse gereedschappen, methodologieën en raamwerken ontwikkeld om de creatie van blauwe oceanen tot een systematisch en herhaalbaar proces te maken.
Blue Creators helpen bedrijven met het ontwikkelen van deze strategie en begeleiden daarbij het proces.

GET STARTED
Wij introduceren de Blue Ocean strategie.

Waar beginnen we ? Wat is de uitgangspositie en scope ?

Team samenstellen, wie zijn deelnemers en rolverdeling ?

WHERE ARE YOU NOW ?


Samen met u verschaffen wij inzicht in uw huidige omgeving.


Hierbij gebruiken wij verschillende analysetools.

IMAGINE WHERE YOU COULD BE !


Wij onderzoeken uw waardecurve.

Welke factoren moeten we afzwakken tot een stuk onder de branchnorm?
Welke in de branche vanzelfsprekende factoren moeten we schrappen?
Welke factoren moeten we versterken tot een stuk boven de branchenorm?
Welke factoren die de branche nooit heeft geboden, moeten wij
creëren ?

Met verschillende tools onderzoeken wij wat het beste bij uw strategie past.

FIND HOW TO GET THERE.

Systematisch (her)bouwen aan nieuwe markten.

Ontwerpen van alternatieve kansen.

MAKE YOUR MOVE !

Implementeer de verandering, vanzelfsprekend kunnen wij u daarbij begeleiden.

Bel ons op:

+31 (0)6 - 5023 32 45 (Dave Ormel)
+31 (0)6 - 5074 21 24 (Han van der Lek)